گروه حوادث: اعضای باند کیف‌قاپی زمانی دستگیر شدند که یکی از آنها بعد از سرقت هزینه عمل جراحی یک بیمار، با درخت تنومندی برخورد کرد و پلاک موتورش در محل جا ماند.

متهم

چند روز پیش، رهگذران در یکی از خیابان‌های تهران با شنیدن فریادهای کمک‌خواهانه زن جوانی، متوجه سارق موتورسواری شدند که بعد از ربودن کیف این زن، در حال فرار بود.
آنها به تعقیب سارق پرداختند اما موتور او بعد از طی مسافتی کوتاه، به درخت تنومندی برخورد کرد و مرد جوان درحالی‌که پلاک موتورش در صحنه سرقت به جا مانده بود، پا به فرار گذاشت.
با گزارش ماجرا به پلیس، تیمی از ماموران راهی محل حادثه شدند. مالباخته درحالی‌که گریه می‌کرد به آنها گفت: قرار بود فردا صبح پسرم را عمل کنند و من برای پرداخت هزینه عمل، این پول را با هزار بدبختی جور کرده بودم اما در مقابل بیمارستان، جوانی موتورسوار، کیفم را قاپید و همه پول‌ها، مدارک و گوشی تلفن همراهم را به سرقت برد.

بعد از اظهارات شاکی، پلاک موتورسیکلت جوان سارق که در محل سرقت جا مانده بود در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت و ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند که این پلاک به نام یک زن ثبت شده است. کارآگاهان با احضار مالک موتورسیکلت به پایگاه هفتم، از وی درباره اینکه موتورسیکلت او در اختیار چه کسی است تحقیق کردند و وی مدعی شد که موتور در اختیار پسرش به نام جلال است و او در حال حاضر به جرم فروش مواد‌مخدر در زندان به سر می‌برد. با هماهنگی‌های انجام شده، جلال از زندان به پایگاه هفتم انتقال داده شد و در بازجویی‌ها گفت: بعد از اینکه به زندان افتادم، موتورم در اختیار دوستم به نام علی‌اصغر بود.

در ادامه تحقیقات، علی‌اصغر نیز دستگیر شد و با اینکه ابتدا منکر هرگونه جرمی بود وقتی مقابل شاکی پرونده قرار گرفت، از سوی او شناسایی شد و چاره‌ای جز بیان حقیقت نیافت. او گفت: چند ماهی بود که برای تامین هزینه خرید مواد با جلال و یکی دیگر از دوستانمان به نام مسعود اقدام به کیف‌قاپی می‌کردیم.پس از اینکه جلال به جرم مصرف و خرید و فروش مواد به زندان افتاد، من و همدست دیگرمان به سرقت‌ها ادامه دادیم و از حدود 30نفر سرقت کردیم که یکی از آنها همان زنی بود که در مقابل بیمارستان، او را شناسایی کردیم. بعد از اعترافات مرد جوان، عضو دیگر این باند نیز دستگیر شد و تمامی آنها در بازجویی‌ها به کیف‌قاپی‌های سریالی اعتراف کردند.

سرهنگ غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: هر سه عضو این باند کیف‌قاپی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت و فروش مواد‌مخدر هستند که برای تامین هزینه خرید مخدر شیشه اقدام به کیف‌‌قاپی کرده‌اند. وی ادامه داد: تا‌کنون 17 نفر از مالباختگان این باند شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.

کد خبر 132381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز